Peugeot 208 Forums banner

problem ze wspomaganiem kierownicy

13K views 4 replies 5 participants last post by  Gdog  
#1 ·
Cześć wszystkim

W ciągu ostatnich kilku dni, po około 20 minutach jazdy, wspomaganie kierownicy stało się trochę dziwne.

Zasadniczo nie ma żadnego hałasu ani wibracji, ale gdy kierownica jest prawie centralnie, pojawia się uczucie ciągnięcia i nagłe zatrzymanie w środku. Dzieje się tak w lewo i w prawo.

Wygląda na to, że wszystko jest w porządku przez resztę czasu i podczas skręcania kierownicą. To może być tak, że za dużo o tym myślę i zauważyłem to dopiero po tym, jak przeszło przegląd techniczny.

Czy ktoś jeszcze to miał?
 
#2 ·
Mam podobny problem. Nie jestem pewien, czy to to samo co u ciebie. U mnie wspomaganie kierownicy działa nieco sztywniej niż wcześniej. Kiedyś mogłem skręcać kierownicą jednym palcem. Teraz nie mogę. Kiedy kierownica się prostuje, jeśli puszczę ją około 90 stopni od środka, koło nadal się prostuje, a następnie kilka cali przed środkiem szarpie 3 lub 4 razy z powrotem do pozycji środkowej.

Nie wiem, czy silnik się psuje, czy coś jest sztywne, ale to bardzo dziwne uczucie, gdy prostuję kierownicę, wychodząc z zakrętu, ponieważ powinno być płynnie na kierownicy, ale na pewno tak nie jest.

Nie wydaje się nadmiernie ciężka. Po prostu cięższa niż zwykle i trochę lepka.
 
#3 ·
Doświadczyłem tego samego problemu, ale bardzo trudno jest go bardziej szczegółowo opisać. Pomyślałem, że może to być funkcja „bezpieczeństwa”, która usztywnia układ kierowniczy przy prędkości około 80 km/h, ale nie mogę znaleźć niczego, co potwierdzałoby tę teorię. To denerwujące, kiedy się to dzieje.