Peugeot 208 Forums banner

Peugeot 208 1.2Vti 2012 stationair draaiende motor schudden?

1 reading
29K views 9 replies 6 participants last post by  NSilva  
#1 ·
Hallo, ik heb een Peugeot 208 uit 2012 met 50.000 km. Onlangs merkte ik dat mijn auto trilt in stationairloop terwijl de motor draait. De toerenteller staat op 900 tpm en springt om de paar seconden naar ongeveer 1.000 tpm en komt dan weer terug naar normaal. Het gebeurt bij warme of koude motor. Ik zit ongeveer 2.500 mijl voor de servicebeurt. Ik vraag me af wat dat zou kunnen zijn? Ik dacht aan bougies, maar heeft iemand hetzelfde probleem als ik en heeft daar een oplossing voor?

#6 ·
Hallo mensen.

Ik weet niet hoe dat gerelateerd is aan het rpm-probleem, maar ik heb het eindelijk opgelost. Ik heb de versnellingsbakolie ververst. Om dat te doen, moest ik de accu een tijdje loskoppelen en misschien maakt dat het verschil, omdat ik de ecu van de auto heb gereset. Geen rpm-problemen meer

Betreffende olieverbruik:

Ik blijf Peugeot pushen bij elke gelegenheid over mijn olieverbruiksproblemen. Ze hebben me eindelijk uitgenodigd om mijn probleem te onderzoeken. Ze hebben mijn olie tot het maximum bijgevuld en me verteld om 1000 mijl te rijden, dan terug te komen naar Peugeot en te controleren op eventueel olieverbruik. De eerste keer gaven ze me geen cijfers en zeiden ze dat de uitkomst hen een onverwachte en onmogelijke score opleverde, dus ze zullen dat nog een keer doen. Gisteren hebben ze voor de tweede keer gecontroleerd en ontdekt dat mijn auto 1L per 500 mijl verbruikt.
De zaak is nu serieuzer geworden en mijn lokale Peugeot-dealer heeft contact opgenomen met de hoofddealer voor een oplossing hiervoor. Ik zou dinsdag antwoord moeten krijgen.
Ik heb een aantal websites gelezen waar mensen met dezelfde olieverbruiksproblemen te maken kregen, maar ruim na de garantieperiode. Peugeot bood hen motorvervanging aan voor 40% van de waarde als goodwill. In mijn geval beginnen de problemen terwijl ik nog onder garantie was, inclusief het feit dat ze er niet in geslaagd zijn service in mijn auto te verrichten (hebben de carterplug niet correct gemonteerd, wat ernstige olielekkage en mogelijke oververhitting van de motor veroorzaakte), dus als ze me goodwill-**** aanbieden, denk ik dat ik ze voor de rechter zal dagen.

#8 ·
Makker. Ik heb de mijne ingeruild. Nooit meer Peugeot. Schudden bij stationair draaien, olieverbruik 1L / 1000 mijl. Stuur maakt geluid, motorsteunen moesten worden vervangen. Het hele uitlaatsysteem faalde door overmatige roest, de katalysator faalde ook (vervangen) en dat alles tot slechts 55.000 mijl! Elke keer dat ik Peugeot vroeg, zeiden ze dat het normaal was. Kwam af van dat stuk stront. Had dat al eeuwen geleden moeten doen.